3D realtid förändrar branscher

Hur realtid 3D förändrar alla branscher

 

Realtids-3D förändrar allt, på ett mycket djupare sätt än de flesta människor inser. Smidda i gaming, fortsätter denna teknik att förändra sättet spel skapas, drivs och penningmässiga. Dess inverkan nu omfattar även industrier av alla slag, från film till fordonsindustrin.

I en av hennes senaste Internet trender rapport presentationer, riskkapitalist Mary Meeker konstaterade att ”Gaming verktyg är grundläggande för Internettjänster som vi använder i dag”. I sitt tal citerade hon många exempel som visar hur många aspekter av vårt digitala samhälle kan spåras tillbaka till innovationer inom spelbranschen.

Bara anser verktyg spelande har blivit grundläggande vardagliga internet tjänster, vi i realtid 3D blir grundläggande för olika globala industrier. Expandera den reach och effekterna av realtids-3D är rotad i vår kärnvärdering att världen är en bättre plats med fler innehållsskapare i den. Smidda i gaming, är denna teknik nu omvandla flera sektorer, inklusive media och underhållning; arkitektur, teknik och konstruktion (AEC); och fordon, transport och tillverkning.

Fordonsindustrin är i framkant av förändrar världen med kraften i realtid 3D. Bortom fotorealistiska renderingar eller anekdotiska AR och VR användningsfall, denna industri har anammat realtids-3D för att omdefiniera hela automotive produkt livscykel och kund erfarenhet.

 

Effekterna av realtids 3D fordons livscykel

Här är fem viktiga områden där Enighets automotive kunder är genomföra realtids-3D i sin verksamhet och skörda frukterna.

  1. design visualisering

Realtids-3D att skapa ett paradigmskifte i hur fordon konstrueras, utvecklade, och testade, påskynda tid till marknad och drastiskt skära ner på ineffektivitet och kostnader i samband med traditionella metoder. Genom att ersätta fysiska modeller och prototyper med virtuella renderingar, röda flaggor kan identifieras mycket förr, samtidigt som det eliminerar behovet av att testa flera kostsamma iterationer. En större auto OEM beräknad att realtid 3D kunna spara 5 miljoner kronor för att utveckla ett nytt fordon.

Realtids-3D i aktion: Audi ingenjörer arbeta tillsammans i en virtuell miljö gjort med enighet att köra snabbare beslutsfattande.

  1. simulering för autonoma fordon

Autonoma fordon (AV) revolutionen är nära förestående. Realtids-3D kan träna maskin algoritmer av AVs för oväntade scenarier som skulle vara extremt svårt att simulera i den verkliga världen. Dessa inkluderar träd faller på gatan, trafikolyckor, extrema väderförhållanden, fotgängare eller djur som ligger tvärsöver gatan, och mer. Dessa simuleringar inte bara ger en helt säker och riskfri testbana men kan göras för en bråkdel av kostnaden.

Realtids-3D i aktion: kolla hur Volvo, i samarbete med Varjo och enighet, exponerar drivrutiner till aktiv säkerhet scenarier i blandad verklighet.

  1. human-machine interface (HMI)

Realtids-3D omdefinierar i bilen upplevelsen för fordon i framtiden. Som vi accelerera in i eran av AVs, drivrutiner blir passagerare och fordon blir nav för media och underhållning. HMI upplevelsen kommer att vara i framkant, med betydande konsekvenser för design, produktion, försäljning och marknadsföring, service och ägaren retention.

 

Realtids-3D i aktion: på en nyligen CES, Byton debuterade begreppet K-Byte bil featuring en 49-tums (125 cm) böjda delade-erfarenhet display – en head up display (HUD) / HMI som byggdes i enighet.

  1. utbildning och vägledning

Från tillverkning golvet på butiksgolvet, att ha kunniga, är välutbildade arbetstagare nödvändiga för framgång för varje biltillverkare. Traditionell manuell-baserade eller lärarledd utbildning är inte bara extremt tidskrävande, men är ofta dyrt när resekostnader, översättning, och maskiner driftstopp är med i beräkningen. Realtids-3D tar upp många av dessa problem över flera scenarier, interaktiv och uppslukande upplevelser som krympa inlärningskurvan, öka retention och maximera produktiviteten.

 

Realtids-3D i aktion: Lär dig hur VW driver realtidssamarbete och utbildning över dess 120 globala produktionsanläggningar.

  1. försäljning och marknadsföring

En lista över funktioner och fördelar, och en jämförelseverktyg för att locka potentiella köpare idag kräver innehåll som är mer engagerande än ett galleri med bilder, och trimma nivåer och prissättning. Tillverkarna måste tillhandahålla hög-trohet, interaktiva upplevelser på varje enhet, liksom på generalagenten. Produktkonfiguratorer ger en sådan erfarenhet, levererar värdefulla insikter i vad köparna vill och ge tillverkarna att anpassa produktion därefter.

Realtids-3D i aktion: se hur Volvo skapat en inspirerande erfarenhet av försäljning med ett virtuellt showroom i VR.